TIVOLI JO11-1

Door Dion Bell

EMK JO11-3 - Tivoli JO11-1 0-2

29-09-2018

Vandaag de eerste competitiewedstrijd nadat we lager zijn ingedeeld in de vijfde klasse omdat de derde klasse toch wat te hoog bleek te zijn. We begonnen goed aan de wedstrijd en kregen meteen kansen waarvan er regelmatig een op de lat belande maar gescoord werd er niet tot een paar minuten voor rust, Shahin kreeg de bal aangespeeld van het middenveld en scoorde mooi in de lange hoek 0-1. Tweede helft begon en je zag dat we het te makkelijk hadden gehad de eerste helft we werden teruggedrongen en emk kreeg nu ook kansen , ook zij raakten het aluminium maar scoorden niet. We pakten het weer redelijk op en gingen weer op de aanval , Milan speelde zich knap vrij en schoot goed binnen hierbij was ook de eindstand bereikt 0-2. 3 punten mee terug naar Tivoli op na de volgende wedstrijd.

Braakhuizen JO11-2 - Tivoli JO11-1 5-7

06-10-2018

De tweede wedstrijd op het programma. Doordeweeks hadden we al gehoord dat onze keeper er niet zou zijn maar dit bleek geen probleem met onze stand-inns Joep en Tommy. Niet erg twee wissels. Vrijdags voor de wedstrijd appje dat Pim ziek was. Nou ja 1 wissel moet ook lukken. Telefoon , Milan is uit een klimrek gevallen en scheenbeen is open met een grote bult erop. Oeps geen wissels das toch vervelend. Milan opgekalefaterd, mank ,bult en schaafwond toch maar meedoen. We begonnen na enkele aanpassingen van posities toch redelijk en kregen wat kansjes maar braakhuizen kreeg de grotere maar scoorde niet. Halverwege de eerste helft pakte Noah de bal af op links en loopt naar de goal en schiet op de keeper die de bal net over de lijn laat gaan 0-1. Hierna dringt braakhuizen aan en scoort twee maal in korte tijd. 2-1. Vanaf de aftrap lopen we naar de goal en scoren de gelijkmaker 2-2. Shahin tussen de benen van de keeper door. Nu kansen over en weer , we krijgen nog een corner net voor rust , Noah neemt hem en legt de bal op Milan (mank bult schaafwond) neemt aan en schiet de bal boven in de kruising 2-3 het is meteen rust. Tweede helft gaat Tommy op doel nadat Joep het de eerste helft voortreffelijk had gedaan. We komen als een raket uit de startblokken en laten niets heel van braakhuizen binnen 5 minuten scoort Milan 2x stand is nu 2-5. Braakhuizen doet iets terug 3-5 maar dat laat onze jongens niet uit het veld slaan ze pakken het weer op en binnen tien minuten scoort Milan weer 2x hoppa 3-7. Braakhuizen scoort nog 2x maar de zege komt niet in gevaar. Heel goed gedaan vandaag jongens een verdiende overwinning.

Tivoli JO11-1 - Nuenen JO11-5 9-3

13-10-2018

Met de volle winst uit twee vorige wedstrijden hebben we veel vertrouwen tegen Nuenen, en dat blijkt ook zo te zijn. Vanaf het eerste fluitsignaal zijn we vel en scoren al in de 2e minuut de belangrijke 1-0. Aan de linkerkant wordt Shahin weggestuurd en hij sprint naar de goal om vervolgens beheerst af te werken. Het begin zag er veel belovend uit voor Tivoli en dat bleef ook zo. Al snel maakten we onze 2e doelpunt wat veel zelfvertrouwen gaf. Veel inzet en heel veel spelplezier was aanwezig en de wedstrijd werd beslist met de cijfers 9-3 als eindstand. Geweldig jongens! En nu naar de topper tegen Valkenwaard. We gaan er met veel vertrouwen heen en willen natuurlijk ook deze 3 punten meenemen naar de Heihoef.

Valkenswaard JO11-2 - Tivoli JO11-1 5-4

27-10-2018

Vandaag een belangrijke wedstrijd tussen de koplopers om te bepalen wie er misschien wel alleen bovenaan staat. We begonnen redelijk aan de wedstrijd maar al snel werd duidelijk dat het niet makkelijk zou worden en na tien minuten werd dit ook aan de score zichtbaar 1-0 Valkenswaard. We voetbalde daarna beter en kregen ook kansen maar die gingen er niet in , de sleutel bleek afstandsschoten. Milan probeerde dit tweemaal en met behulp van het natte veld stond het ineens 1-2 voor Tivoli. We bleven druk zetten en uit het niets scoorde Valkenswaard 2-2 en direct was het rust. Na een goed gesprek in de rust en wat afspraken te hebben gemaakt gingen we er weer vol tegenaan wat binnen vijf minuten een 2-3 voorsprong betekende. Milan stuurde Shahin diep en die rond beheerst af in de korte hoek. Twee minuten daarna was het Pim die met een prachtig schot in de verre bovenhoek de 2-4 liet aantekenen. Na dit doelpunt werd Valkenswaard wakker en ging vol op de aanval en schoten er drie in doordat we misschien dachten dat we er al waren. Eindstand 5-4. Jongens het was een hele leuke wedstrijd die ook wij hadden kunnen winnen dus als ze in december naar ons toe komen blijven de punten op de heihoef. Er is nog niets verloren!!!